Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till olika funktioner hos oss. Vad gäller ditt ärende? Här får du en lista med kontaktuppgifter. Välkommen att kontakta oss!


Kundservice

Kontakta oss på kundservice dygnet runt med dina frågor om din resa. Du kan fråga om när bussen går, vad resan kostar eller om varför din buss i linjetrafik inte kommer.

Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: vardagar kl. 7.00-18.00 
E-post: kundservice@dalatrafik.se

Beställ en resa

Ska du resa och behöver beställa flex-, färdtjänst- eller sjukresa är du välkommen att beställa den i förväg hos vår beställningscentral.

Telefon: 0774-44 00 00
Telefontid: Dygnet runt, alla dagar
E-post: bokning@dalatrafik.se

Hittegods

Har du glömt något på bussen? Du kan kontakta vår kundservice för att få hjälp. Du kan även hitta direkt kontaktuppgift till det trafikföretag som körde just den bussen som du reste med.

Kontaktuppgifter till våra trafikföretag.

Kundservice

Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: mån-fre kl. 07.00-18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se

Dalatrafiks pressmaterial hittar du på Mynewsdesk.

Skolkort och skoltidsresor

Elever och vårdnadshavare

Information om skolkort och -skjuts finns på skolkort.

För skolpersonal

Beställ skoltidsresor, gör kortreturer samt rapportera borttappade skolkort på inloggningen.

Dalatrafik erbjuder dessa företagslösningar:

  • Resekort Företag med nettolöneavdrag
  • Resekort Företag för tjänsteresor
  • Företagskonto för tjänsteresor i app

Information om våra företagslösningar.

Kontaktperson: 
Christina Åhl försäljningsansvarig

E-post: christina.ahl@dalatrafik.se

Färdtjänst

Information om färdtjänst. Välkommen att kontakta färdtjänst.

Telefon: 0243-31 81 60
Telefontid: måndag-fredag kl. 10.00-12.00
E-post: fardtjanst@dalatrafik.se

Sjukresor

Dalatrafik ansvarar på uppdrag av Region Dalarna, för frågor om regler för sjukresor, handlägger ansökningar och beslutar om utbetalningar av ersättningar.

Telefon: 0243-31 80 05
Telefontid: måndag-fredag kl. 10-12
E-post: sjukresor@dalatrafik.se

Förseningsersättning

Har din resa blivit försenad eller uteblivit helt kan du söka reseersättning.

Information finns på försenad eller utebliven tur. Du är även välkommen att kontakta kundservice.

Ansök om förseningsersättning.

Information om ersättning vid sjukresor finns på sjukresor.

Kundservice

Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: mån-fre kl. 7.00-18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se

Tyck till

Hjälp oss att utvecklas och bli bättre! Berätta för oss när något har gått fel, om vi kan förändra något eller vad du tycker fungerar riktigt bra. På så vis hjälper du oss att förbättra kvaliteten på våra och dina resor!

Fyll i vårt synpunktsformulär: Tyck till

Senast uppdaterad: 11 mars 2021