Kontakta oss
Här hittar du kontaktuppgifter till olika funktioner hos oss. Vad gäller ditt ärende? Här får du en lista med kontaktuppgifter.
Välkommen att kontakta oss!
Kundservice
Kundservice svarar på alla frågor vardagar mellan klockan 07.00 - 18.00
Då har vi personal på plats som kan hjälpa dig med alla frågor om biljetter, regler, ersättningar, autogiro, appen och mycket annat.
Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: Vardagar 07.00 - 18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se
Vill du bara veta när bussen går, vad resan kostar eller om varför din buss inte kommer. Då hjälper vi dig dygnet runt.
Bussar i linjetrafik:
Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: Dygnet runt alla dagar.
Flextrafik och servicetrafik (som till exempel sjukresor och färdtjänst).
Telefon: 0774-44 00 00
Telefontid: Dygnet runt alla dagar.
Beställ en resa
Ska du resa och behöver beställa flex-, färdtjänst- eller sjukresa är du välkommen att beställa den i förväg hos vår beställningscentral.
Telefon: 0774-44 00 00
Telefontid: Dygnet runt, alla dagar
E-post: bokning@dalatrafik.se
Hittegods
Har du glömt något på bussen? Du kan kontakta vår kundservice för att få hjälp. Du kan även hitta direkt kontaktuppgift till det trafikföretag som körde just den bussen som du reste med.
Kontaktuppgifter till våra trafikföretag.
Kundservice
Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: mån-fre kl. 07.00-18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se
Press
Dalatrafiks pressmaterial hittar du på Mynewsdesk.
Skolkort och skoltidsresor
Elever och vårdnadshavare
Information om skolkort och -skjuts finns på skolkort.
För skolpersonal
Beställ skoltidsresor, gör kortreturer samt rapportera borttappade skolkort på inloggningen.
Företag
Dalatrafik erbjuder dessa företagslösningar:
- Resekort Företag med nettolöneavdrag
- Resekort Företag för tjänsteresor
- Företagskonto för tjänsteresor i app
Information om våra företagslösningar.
Kontaktperson:
Christina Åhl försäljningsansvarig
E-post: christina.ahl@dalatrafik.se
Färdtjänst
Information om färdtjänst. Välkommen att kontakta färdtjänst.
Telefon: 010-2481160
Telefontid: måndag-fredag kl. 10.00-12.00
E-post: fardtjanst@dalatrafik.se
Sjukresor
Dalatrafik ansvarar på uppdrag av Region Dalarna, för frågor om regler för sjukresor, handlägger ansökningar och beslutar om utbetalningar av ersättningar.
Telefon: 010-2481005
Telefontid: måndag-fredag kl. 10-12
E-post: sjukresor@dalatrafik.se
Förseningsersättning
Har din resa blivit försenad eller uteblivit helt kan du söka reseersättning.
Information finns på försenad eller utebliven tur. Du är även välkommen att kontakta kundservice.
Ansök om förseningsersättning.
Information om ersättning vid sjukresor finns på sjukresor.
Kundservice
Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: mån-fre kl. 7.00-18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se
Tyck till
Hjälp oss att utvecklas och bli bättre! Berätta för oss när något har gått fel, om vi kan förändra något eller vad du tycker fungerar riktigt bra. På så vis hjälper du oss att förbättra kvaliteten på våra och dina resor!
Fyll i vårt synpunktsformulär: Tyck till
Senast uppdaterad: 29 november 2021