Borttappat eller skadat kort

Du som har ett periodkort eller seniorkort via autogiro har ”tappa-bort-garanti” på ditt kort. Det innebär att om du tappar bort eller förlorar ditt kort så får du ett nytt. Om ditt kort är skadat får du ett nytt, oavsett vilken typ av kort du har. Kontakta vår kundservice så hjälper de dig.


Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: vardagar kl. 7.00-18.00 
E-post: kundservice@dalatrafik.se

Skadat kort

Om ditt resekort har blivit skadat kan du få ett nytt kort. Kontakta kundservice så får du hjälp.

Resekort med autogiro

Du som har periodkort via autogiro kan få hjälp med att spärra ditt kort och få ett nytt kort skickat till dig. Det gäller både förlorat och skadat kort. Ring kundservice så får du hjälp. 

Förändrade villkor som vi ersätter

Vissa förändringar kan leda till att du får ersättning. Vi kan spärra ditt kort och ersätta det värde som finns kvar på ditt kort mot en avgift på 100 kronor. Det gäller om du inte kan använda ditt kort på grund av att:

  • Vår trafik har ändrats.
  • Du drabbas av sjukdom.

Resekort företag

Resekort Företag har ett skydd i form av ”tappa-bort garanti”. Om du tappar bort ditt resekort ska du kontakta din arbetsgivare. Arbetsgivaren hjälper dig att spärra ditt kort och förser dig med ett nytt kort.

Kort som inte ersätts

Vi ersätter inte resekort som inte betalas med autogiro eller resekort som är laddade med reskassa.

Senast uppdaterad: 11 mars 2021