Kundservice

Välkommen till kundservice! Undrar du över något eller behöver du hjälp? Vi hjälper dig att planera din resa. Vi tar även emot synpunkter på dina resor med oss.


Vi svarar på alla frågor vardagar mellan klockan 07.00 - 18.00

Då har vi personal på plats som kan hjälpa dig med alla frågor om biljetter, regler, ersättningar, autogiro, appen och mycket annat. Om du ringer andra tider med sådana frågor kan du få till svar att återkomma. Då får du höra av dig nästa vardag mellan  klockan 7 och 18.

Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: Vardagar 07.00 - 18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se

Trafikupplysning och frågor om din resa dygnet runt

Vill du veta när bussen går, vad resan kostar eller om varför din buss i linjetrafik inte kommer. Då hjälper vi dig dygnet runt.

Trafikupplysning linjetrafik

Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: Vardagar 07.00 - 18.00.

Trafikupplysning - flexresor, anropsstyrd linjetrafik och servicetrafik*

*Servicetrafik innefattar färdtjänst-, sjuk-, omsorgs-, skol-, särskole- och kommunresor.
Telefon: 0774-44 00 00
Telefontid:
Dygnet runt alla dagar

Lämna synpunkter

Fyll i formuläret Tyck till, ring eller skicka e-post till oss.

Kundsynpunkter - linjetrafik

Telefon: 0771-95 95 95
Måndag-fredag:
kl 7.00-18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se
Adress: Box 924, 781 29 Borlänge

Kundsynpunkter - servicetrafik

Telefon: 0774-44 00 10
Måndag-fredag:
kl 7.00-18.00
E-post: servicetrafik@dalatrafik.se
Adress: Box 924, 781 29 Borlänge

Senast uppdaterad: 11 mars 2021