E-handel

Du kan köpa alla våra periodbiljetter 30 dagar i vår e-handel. Du kan även ladda ditt resekort med reskassa.


För att ditt köp ska fungera så smidigt som möjligt rekommenderar vi följande webbläsare:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Safari

Kom igång

Du behöver ha ett resekort innan du handlar via e-handeln. Har du inte det köper du ett. Det kan du göra på bussen. Eller hos våra försäljningsombud eller i en biljettautomaten.

När du köper ett resekort måste du samtidigt ladda kortet med någon produkt eller reskassa. Det går inte att köpa enbart ett resekort. 

Registrera konto

Skapa ett konto och registrera ditt resekort. Då kan du se ditt saldo och spärra ditt kort. När du lägger upp ett nytt konto får du en e-post med en aktiveringslänk. Klicka på länken så kommer du tillbaka till e-handeln och kan logga in.

Du kan köpa periodbiljett och ladda reskassa utan att registrera konto.

Laddningstid

Laddar du ditt resekort med en period eller reskassa innan klockan 18.00. Då kan du använda den köpta produkten morgonen efter.

Det tar lite tid på grund av att uppgiften om ditt köp går till samtliga bussar i hela länet. Vi räknar med den tiden innan din biljett finns i alla fordon.

Aktivering

Du behöver aktivera produkten som du har laddat. För att den ska gälla aktiverar du den på bussen. Det kan du också göra på Tåg i Bergslagen. Du kan även göra det i våra biljettautomater eller hos våra ombud.

Du kan inte aktivera kortet ombord på SJ-tåg.

Betalning

I vår e-handel kan du betala med:

  • VISA
  • Mastercard
  • Diners Club
  • Internetbank (Gäller endast Nordea)

Förlorat kort

Om du förlorar ditt resekort kan du spärra kortet i e-handeln. Kortet ersätts inte men det spärras. Ingen annan kan åka på det.

Åldersgräns

Lagen säger att du måste ha fyllt 18 år för att handla i vår e-handel.

Säker betalning

När du betalar med ditt bankkort använder vi 3D Secure. Det är en extra säkerhet. När du betalar med bankkort måste du identifiera dig. Du skriver en personlig säkerhetsnyckel. Dina inköp blir trygga och säkra.

Den som ställt ut ditt bankkort kan hjälpa dig att ansluta till tjänsten.

Om något går fel

Om du stöter på problem eller har frågor. Kontakta vår kundservice. 

Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: vardagar kl. 7.00-18.00 
E-post: kundservice@dalatrafik.se

Kundservice behöver veta vilken webbläsare och plattform du använder.

Senast uppdaterad: 12 januari 2024