Borttappat eller skadat kort

Du som har ett periodkort eller seniorkort via autogiro har ”tappa-bort-garanti”. Det innebär att om du tappar bort eller förlorar ditt kort så får du ett nytt. Om ditt kort är skadat får du alltid ett nytt. Kontakta vår kundservice så hjälper de dig.


Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: vardagar kl. 7.00-18.00 
E-post: kundservice@dalatrafik.se

Skadat kort

Om ditt resekort är skadat kan du få ett nytt. Kontakta kundservice så får du hjälp.

Resekort med autogiro

Har du periodkort via autogiro kan vi hjälpa dig att spärra ditt kort. Du får ett nytt kort skickat till dig. Det gäller både förlorat och skadat kort. Kontakta kundservice så får du hjälp. 

Förändrade villkor som vi ersätter

Vissa förändringar kan leda till att du får ersättning. Vi kan spärra ditt kort och ersätta det värde som finns kvar. För det tar vi en avgift på 100 kronor. Det gäller om du inte kan använda ditt kort på grund av att:

  • Vår trafik har ändrats.
  • Du drabbats av sjukdom.

Resekort företag

Resekort Företag har ”tappa-bort garanti”. Om du tappar bort ditt resekort ska du kontakta din arbetsgivare. Arbetsgivaren hjälper dig att spärra ditt kort. Av denne får du också ett nytt kort.

Kort som inte ersätts

Vi ersätter inte resekort som inte betalas med autogiro. Inte heller resekort som är laddade med reskassa.

Senast uppdaterad: 12 juli 2022