Kontakta oss

Vem du ska kontakta beror på vilket ärende du har. Här hittar du kontaktuppgifter till olika funktioner hos oss.


Välkommen att kontakta oss!

Kundservice

Kundservice  svarar på alla frågor vardagar mellan klockan 07.00 - 18.00

Då har vi personal på plats som kan hjälpa dig. Vi svarar på alla dina frågor om biljetter, regler, ersättningar, autogiro, appen och mycket annat.

Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: Vardagar 07.00 - 18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se

 

Vill du bara veta när bussen går. Vad resan kostar eller varför din buss inte kommer. Då hjälper vi dig dygnet runt.

Bussar i linjetrafik:
Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: Dygnet runt alla dagar.

Flextrafik och servicetrafik (som till exempel sjukresor och färdtjänst).
Telefon: 0774-44 00 00 
Telefontid:
 Dygnet runt alla dagar.

Beställ en resa

Ska du resa och behöver beställa flexresa, färdtjänstresa eller sjukresa. Då är du välkommen att beställa den i förväg hos vår beställningscentral.

Telefon: 0774-44 00 00
Telefontid: Dygnet runt, alla dagar
E-post: bokning@dalatrafik.se

Hittegods

Har du glömt något på bussen? Du kan kontakta vår kundservice för att få hjälp. Du kan även hitta kontaktuppgift till det trafikföretag som körde den buss du reste med.

Kontaktuppgifter till våra trafikföretag.

Kundservice

Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: mån-fre kl. 07.00-18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se

Dalatrafiks pressmaterial hittar du på Mynewsdesk.

Skolkort och skoltidsresor

Elever och vårdnadshavare

Information om skolkort och skolskjuts finns på sidan skolkort.

För skolpersonal

Beställ skoltidsresor. Gör returer av kort eller rapportera borttappade skolkort via  inloggningen.

Dalatrafik erbjuder olika lösningar för företag:

  • Resekort Företag med nettolöneavdrag
  • Resekort Företag för tjänsteresor
  • Företagskonto för tjänsteresor i app

Information om våra företagslösningar.

Färdtjänst

Här hittar du information om färdtjänst

Telefon: 010-2481160
Telefontid: måndag-fredag kl. 10.00-12.00
E-post: fardtjanst@dalatrafik.se

Sjukresor

Dalatrafik ansvarar för frågor om regler för sjukresor. Vi handlägger ansökningar och beslutar om utbetalningar av ersättningar.

Telefon: 010-2481005
Telefontid: måndag-torsdag klockan 10-11
E-post: sjukresor@dalatrafik.se

 

Förseningsersättning

Om din resa blivit försenad eller inte kommit alls. Då kan du söka ersättning.

Information finns på försenad eller utebliven tur. Du kan också kontakta kundservice.

Ansök direkt om förseningsersättning.

Information om ersättning vid sjukresor.

Kundservice

Telefon: 0771-95 95 95
Telefontid: mån-fre kl. 7.00-18.00
E-post: kundservice@dalatrafik.se

Tyck till

Hjälp oss att utvecklas och bli bättre! Berätta för oss när något har gått fel. Säg till om vi kan förändra något. Berätta vad du tycker fungerar riktigt bra.

Fyll i vårt synpunktsformulär: Tyck till

Senast uppdaterad: 8 juli 2022