Köpvillkor för appbiljett

Här presenterar vi de köpvillkor som gäller när du köper enkelbiljett i vår app.


Köpvillkor för appbiljett hos Dalatrafik

Dessa villkor tillämpas för köp av Dalatrafiks enkelbiljett via mobilen samt säkerhet kring personuppgifter.

Dalatrafik är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med beställning och betalning av Dalatrafiks enkelbiljett.

Du måste enligt lag ha fyllt 18 år för att handla via Klarna - Betala senare. Denna lag gäller även för betalning via autogiro och e-handel av Dalatrafiks kort.

Köp av appbiljett via Klarna - Betala senare kan göras av minderårig endast med målsmans godkännande.

Betalning

Du kan betala med kortbetalning online med Visa eller Mastercard (endast svenskt betalkort), Klarna faktura, Swish eller företagskonto. Ingen begränsning finns av antal kortköp. Kontrollera med din bank vad som gäller vid internetköp.

Företagskonto

För att betala med företagskonto krävs att din arbetsgivare har anslutit sig till Dalatrafiks företagstjänst och att den som är administratör hos arbetsgivaren har lagt upp dig som godkänd användare. Arbetsgivaren/företaget faktureras för de resor som deras anställda/godkända användare gör.

Information om Tjänsteresor med företagskonto

Säkerhet kring personuppgifter

Kollektivtrafikförvaltningen är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med registrering av ditt bankkort. Det kort eller fakturakonto du registrerar skall vara ditt personligen - om inte överenskommelse gjorts med förmyndare eller förälder att nyttja dennes kort eller fakturakonto. Kollektivtrafikförvaltningen upprätthåller tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifter. Du har rätt att få information om behandlingen av dina personuppgifter samt att begära att felaktiga uppgifter rättas. Om du har önskemål om information eller att en uppgift rättas kan du kontakta Kollektivtrafikförvaltningen skriftligen på nedan angivna adress.

Kollektivtrafikförvaltningen
Personuppgiftsansvarig
Box 924
781 29 Borlänge

Organisationsnummer: 232100-0180

Bekräftelse

Du har möjlighet att begära kvitto i vår app. Det skickas till den e-postadress som du angett. 

Ångerrätt

Lagstadgad ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59), är inte tillämplig på avtal som avser transporter. Köp av biljett till mobiltelefon medför därför inte någon ångerrätt.

Vid fel/fördröjning av biljettleverans

Normalt sett ska du få din biljett inom en minut efter genomförd betalning. Dröjer det ändå innan du får din biljett beror det oftast på något problem hos din mobiloperatör. Det kan handla om att det just för stunden är något fel på mobilnätet eller att du inte har någon täckning just när biljetten ska distribueras. Dalatrafik återbetalar försenade mobilbiljetter om du ringer till vår kundservice inom 60 dagar från biljettköpet.  Du når kundservice på telefon 0771-95 95 95, via kundservice@dalatrafik.se eller på adress: Appbiljett, Dalatrafik, Box 924, 781 29 Borlänge.

Övriga kostnader och avgifter

Dalatrafik debiterar inga ytterligare avgifter utöver själva biljettkostnaden. Förfrågningar gällande eventuella kostnader för den datatrafik som användning av denna tjänst innebär, hänvisas i första hand till resenärens mobiloperatör.

Resevillkor

Vid köp av biljett godkänner du som resenär Dalatrafiks resevillkor.
Information om Våra villkor.

Senast uppdaterad: 23 april 2021